Samenwerking met basisscholen Driesprong en Vlonder in Westerwolde.

AangebodenGeplaatst op 08 maart 2022

Hiervoor wordt het volgende product ontwikkeld: De wereld bestaat niet uit losse vakken, Alles-in-1 daarom ook niet. Door thematisch te werken leg je belangrijke dwarsverbanden, ook in je hersenen! De leerstof vormt een logisch geheel: kennis wordt gekoppeld aan vaardigheden en ervaringen. Daardoor beklijft de kennis beter en begrijpen kinderen waarom ze iets leren. Wanneer kinderen betrokken en gemotiveerd zijn, zijn alle opbrengsten beter. De kinderen werken en leren in dit lesprogramma met ‘leskisten’. Dit zijn samengestelde kisten die vanuit de methode zijn ontworpen. Een kist bestaat uit materialen die geduurde project periode gebruikt kunnen worden. Hier wordt vanuit de zogeheten tipkaarten (opdrachtkaarten) naar verwezen. Op de beide scholen brengt het personeel vanuit enthousiasme, betrokkenheid en het bieden van maatwerk een aanvulling en verbetering aan van de tipkaarten. Dit zien ze graag ook over het rampjaar gebeuren. Product: leskist/themakist Rampjaar 1672 in Westerwolde. Ontwerpverwachting: • +/- 15 opdrachtkaarten ontworpen op kern en tussendoelen voor kinderen vanaf groep 5. • opdrachten voor kinderen van groep 1 t/m 4 • ideeën voor thema-afsluiting • excursiemogelijkheden • vormgegeven in de houten kist. Lekker aan de slag!

Doelgroepen
Organisatie / instelling / bedrijf School
Disciplines
Erfgoed
Cultuuronderwijs
Locaties
Westerwolde

Sluit je aan bij de online culturele community van Groningen

  • Vind evenementen
  • Promoot een concert of project
  • Aanbieden of vinden van projecten en faciliteiten
Maak jouw profiel aan

Reacties

Sort posts